Raavan (2010)

 2012.05.05. 20:46

Mikor először láttam a Raavan előzetesét csak annyit tudtam rá mondani, hogy ez az a film, amit nem akarok megnézni. Eltelt egy év és egyik reggel arra ébredtem, hogy beugrott a film előzetese (nem hazudok). Utánanéztem mi is lehetett ez, és úgy gondoltam, hogyha már így eszembe jutott megnézem. Mennyire jól tettem. A Raavan az egyik kedvenc Bollywoodi filmem. Majdnem bármikor meg tudom nézni, a zenéjét pedig a mai napi majdnem minden nap meghallgatom. Jó az utóbbin nem csodálkozom, mivel a zenét A.R. Rahmannak köszönhetjük.

A film első 2 és fél percében 8 embert gyorsan-hamar meg is ölnek. Ötöt felgyújtanak, kettőt megfujtanak, egyet pedig közlekedési baleset álcájával, hagynak elvérezni az úton. Na, itt én összecsaptam a kezemet, hogy ez a film már rossz nem lehet. A film egy Beera (Abhishek Bachchan) nevezetű bűnözőről szól, aki elrabolja még a film elején a rendőrfőnök feleségét, azzal a céllal, hogy megölje. Igen ám, de mikor sor kerülne erre, Ragini (Aishwarya Rai) leveti magát inkább a mélybe, minthogy hogy Beera keze vessen véget az életének. Persze túléli, és ezzel nem csak az életét kíméli meg a továbbiakban a férfi. Eközben a férj Dev (Vikram), aki már így is kicsit megszállottja az egésznek hadjáratott indít Beera ellen, a feleségéért. A nő közben kezdi megismerni Beerát és az indokait, s bár a férjébe vetett hitét nem lehet megcáfolni, mégis csak többet kezd el érezni fogva tartója iránt.

A film gyönyörű képi világa miatt erőteljesen ajánlom olyanoknak, akiket érdekelnek a háttérmunkák is nem csak maga a történet. A zenét MINDENKINEK ajánlom, mert zseniális, továbbá ez is azon filmek egyike, ahol a zenét még a film megnézése előtt már hallgattam. A rendezőnk Mani Ratnam, aki szívesen foglalkozik filmjeiben a terrorizmussal, van is egy erről szóló trilógiája (Roja; Bombay; Dil se..). Én ebből egy filmet láttam, de sajnos az nem igazán nyerte el a tetszésemet, bár ezért inkább SRK-t (Shahrukh Khan) hibáztatom, mint a rendezőt.

Érdekesé még, hogy a filmnek van egy Tamil változata is a Raavanan. Ami azért is vicces, mert egy időben készült, a rendező is ugyan az, a színészek közt van kisebb változás, illetve hogy nem hindi nyelven beszélnek. Elég sok időt töltöttem, a két film hasonlítgatásával és azt kell mondanom, hogy a másikat bár meg se csinálták volna. De ez természetesen csak az én véleményem. A film kötelező darab, tessék megnézni! 10/9-et adok, rá, mert a vége nem tetszet a romantikus kis lelkemnek.

Íme a Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=2EdydHgKrCM

Az egyik kedvenc számom pedig:

https://www.youtube.com/watch?v=RL6Y3uCQ7Ns

A bejegyzés trackback címe:

https://indiateka.blog.hu/api/trackback/id/tr504490609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása